508 135 894 Pn-So 8:00 - 21:00
Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron

Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron

Do naszej firmy zgłasza się dużo klientów w sprawie pozycjonowanie strony internetowej w Warszawie i okolicach. Sporo z nich jest niezadowolonych z pozycjonowania, które aktualnie ktoś inny dla nich wykonuje lub chcą dopiero zacząć pozycjonować swoją stronę internetową. Na przestrzeni ponad 15 lat działalności w tej branży możemy śmiało podać najczęstsze błędy z jakimi się spotykamy.

Błędy w pozycjonowaniu można podzielić na dwa rodzaje off-site i on-site.

  1. Błędy off-site, czyli działania na zewnątrz strony, która jest pozycjonowana to nic innego jak zdobywanie linków przychodzących ze stron o niskiej jakości. Wynika to z tego, że robi tzw. link building poprzez dodawanie strony klienta do katalogów niskiej jakości. Często są to katalogi darmowe, które od wielu lat nie przynoszą korzyści w pozycjonowaniu.
  2. Błędy on-site, czyli brak optymalizacji strony pozycjonowanej i złe działanie strony. Tych błędów jest znacznie więcej i w tym artykule skupimy się właśnie na nich.

Błędy w pozycjonowaniu, które występują na stronie

Zdecydowana większość błędów w pozycjonowaniu stron wynika z braku kompetencji lub braku czasu osób, które tworzą stronę internetową. Wszystkie firmy lub osoby, które zajmują się projektowaniem stron www piszą i deklarują w rozmowie z klientem, że strona będzie zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google. W większości przypadków jest tak, że te firmy nie mają pojęcia o tym, ponieważ ich strony www zawierają mnóstwo błędów, które zaniżają ich pozycję w Google.

Najczęstsze błędy na stronach, które utrudniają pozycjonowanie w Google to:

  • Źle napisane tytuły stron i podstron witryny
  • Brak wypełnionych opisów meta dla strony głównej i podstron 
  • Brak lub źle przypisane znaczniki ALT do zdjęć
  • Brak słów kluczowych na stronie lub złe ich rozmieszczenie
  • Brak znaczników H1 lub podanie kilku na jednej stronie
  • Nie wykorzystywanie nagłówków niższego rzędu H2, H3
  • Brak stosowania listy uporządkowanej (numeracji) i listy nieuporządkowanej (wypunktowań)
  • Źle lub brak linkowania wewnętrznego w obrębie witryny (np. brak okruszków)
  • Mała ilość mediów(zdjęć lub filmów)
  • Błędy w pisowni lub błędy ortograficzne
  • Wolno działająca strona
  • Brak RWD (poprawności wyświetlania się na urządzeniach mobilnych)
  • Jeśli jest RWD to błędy w wyświetlaniu się na poszczególnych stronach np. na stronie kontakt
  • Duplicate Content – kopiowanie treści z innych stron
  • Multiplikacja treści w ramach naszej strony – każda strona ma mieć unikatową treść
  • Kanibalizm podstron – każda podstrona ma pozycjonować się na coś innego
  • Brak certyfikatu SSL (bardzo ważna dla sklepów internetowych)
  • Niewłaściwy dobór słów kluczowych
  • “Upychanie” na siłę słów kluczowych przez co treść przestaje być ciekawa w odbiorze przez użytkownika
  • Nie stosowanie synonimów naszych słów kluczowych
  • Błędy 404, czyli niedziałające adresy na stronie
  • Brak wdrożonego narzędzia Google Search Console

Powyższa lista błędów według nas można zaliczyć do krytycznych. Nasza firma nie podejmuje się podejmuje się pozycjonowania strony w Warszawie lub okolicach bez wyeliminowanie ich.

Dodaj komentarz

Close Menu